Transylvania trip! - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Liseth Breidenbach - WaarBenJij.nu Transylvania trip! - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Liseth Breidenbach - WaarBenJij.nu

Transylvania trip!

Blijf op de hoogte en volg Liseth

30 Oktober 2013 | Roemenië, Cluj-Napoca

Donderdag 24-10-2013 begon de Transylvania trip!

DAG 1:
8.30 moesten we ons verzamelen bij Sala Sporturilor. We zouden dan rond 9 vertrekken maar uiteindelijk was het volgens mij al +09.30.. Ik was eerst in bus 2 ingedeeld, en was daar al minder blij mee omdat daar veel onbekende mensen inzaten. Eenmaal toen ik bij bus 2 stond, stond mijn naam niet op de lijst.. Dus ik naar bus 1 lopen, om aan Tunde te vragen waar ik nu zat, en zij had me al in bus 1 gezet omdat ze wist dat ik hier iedereen wel kende ^^ Dus ik busje in, en zag dat de Spanjaarden al een plekje voor me hadden bewaard toen ze zagen dat ik in bus 1 zat. Dus ik achterin de bus, wat ook het beste gedeelte van de bus was :) Dit was namelijk grotendeels EILC!

We begonnen de reis naar de eerste bestemming: Sighisoara, om hier de clock tower te bezoeken en wat te eten. Het uitzicht vanaf de clock tower was erg mooi! En we hebben er goedkoop kunnen eten, dus positief! xD
Rond 16.00 vertrokken we richting Sibiu, waar ook ons hotel was (Ana Hotel) Van tevoren hadden we ons al in kamers gedeeld, en ik deelde de kamer met Elena. Hier konden we onze spullen even uitpakken en daarna gingen we de city tour doen in Sibiu. Ik vond de city tour niet echt geweldig, het werd gegeven door een ESN lid die daar zelf vandaan kwam.. Maar het was niet echt voorbereid, en het werd niet echt enthousiast verteld. Maar desondanks heb ik wel van de stad zelf genoten en een paar leuke foto's gemaakt met de rest. Daarna gingen we weer met de bus terug naar ons hotel, en hebben daar nog een room-party gehouden in de kamer van de ESN-members. Dat was erg gezellig, en je leert ook andere mensen kennen. Daarna zijn sommige mensen nog een drankje gaan doen, maar ik was lekker mijn bedje ingedoken.

DAG 2
08.00 moesten we ons weer verzamelen (met koffers) om naar onze volgende bestemming te gaan.. Zoals gewoonlijk vertrokken we weer veel later, nu om 08.50... We begonnen vandaag in Brasov. Hier hebben we ook een city tour gekregen van een ESN member. Brasov heeft ook een grote berg, waar Brasov opstaat (net zoals Hollywood). Hier heb ik samen met een groepje Spanjaarden wat gegeten, en rond 14.30 moesten we ons weer verzamelen om naar de bus te lopen. Op het programma zelf was de tijd 13.00, dus je merkt wel hoeveel het steeds uitloopt xD We zouden daarna ook nog naar Sinaia gaan, om het kasteel peles te bezoeken, maar daar hadden we deze dag al te veel tijd voor verloren dus hadden ze besloten om dat de volgende dag te gaan doen. We gingen dus vanaf Brasov direct door naar ons volgende hotel, waar we de rest van de dagen ook zouden overnachten met de Erasmus studenten van Timisoara. We reden met de bus naar Moeciu de Sus, alleen toen waren we een soort van verdwaald. We waren de verkeerde berg opgereden, namelijk naar Fundata, dus moesten we weer terug. Uiteindelijk rond 18.00 kwamen we aan (Resort Fundata). Het diner zou eerst om 21.00 zijn, maar dat werd uiteindelijk al 22.00. In de tussentijd werden de kamers verdeeld, en liepen Elena en ik naar onze kamer 27. We deden de deur open en ik was in love. Ten eerste was het uitzicht mooi, ten tweede een super mooie kamer met een heerlijk bad. Nadat ik mijn spullen had uitgepakt ben ik ook gelijk in bad gegaan, even relaxing time ^^ 22.00 gingen we met z'n allen naar het restaurant. Ik ging aan de tafel van de 'Duitsers' zitten. Ik zat samen met Arne, Stephan, Maria, Lars & Micha. De jongens begonnen aan een biertje en Maria en ik aan de vodka orange, daarna hebben we met z'n 4en nog een liter wijn besteld omdat dat goedkoper was. Het was erg gezellig, en goed eten. Rond 00.00 waren we EINDELIJK klaar met eten :P Toen naar de kamer gegaan, om me klaar te maken voor de international party. Hier kwamen we ook de mensen van Timisoara tegen. Wist op dit moment nog niet echt wat ik van hen moest denken, ze waren luid en raar..

DAG 3
08.00 was het ontbijt en 9uur zouden we vertrekken naar Peles (wat we gisteren dus niet konden doen), dat werd uiteindelijk ook al weer 10. Peles was een mooi kasteel, maar persoonlijk was ik er niet helemaal weg van, binnenkant lijkt allemaal beetje op wat ik eerder gezien had. Daarna gingen we naar Bran, (Dracula's) Bran castle. Dit vond ik al veel interessanter. Onze gids die wat over de geschiedenis vertelde, vertelde het op een super interessante manier dus ik was wel geboeid. Foto's zijn wel op Facebook te vinden. In plaats van dat we om 14.00 terug waren in het hotel, was het pas rond 19.00. Dus veel vrije tijd hadden we jammer genoeg niet meer. Je kon namelijk erg leuke activiteiten doen. We hebben toen eerst nog de wedstrijd: Real Madrid - FC Barcelona gekeken en daarna heb ik nog even snel 1,5 uur geslapen en om 23.00 gingen we ons klaar maken voor Halloween party! Ik was verkleed als duivel. We gingen eerst indrinken en een feestje houden in een kamer en rond 00.30 gingen we richting het restaurant waar het feestje was. Dit was echt een geweldige avond, en iedereen was echt helemaal dood, zoals het met Halloween hoort xD

DAG 4
Rond 05.45 ben ik eindelijk gaan slapen en om 8.30 zaten we alweer aan het ontbijt. 10.00 zouden we vertrekken, maar er waren wat complicaties... De mensen van Timisoara hadden zich namelijk nog erger dan monsters gedragen... Ze hadden een raam kapot gemaakt, vernielingen in de kamer, geverfd op deuren en ze hadden hun grote behoefte gedaan op het VLOERKLEED... En oja ze hadden stenen op de motorkap van een auto neergelegd. Ben je dan gestoord of wat.. Maargoed we konden niet eerder vertrekken voordat we een oplossing hadden gevonden. De mensen van Timisoara, zelfs de buddies waren super rude. Zij zeggen: kun je bewijzen dat wij het waren. En nee dat konden we dus niet. Ze wilden ook niks betalen, en het waren gewoon echt een stelletje mongolen. ESN Cluj heeft uiteindelijk alles betaald, anders konden we namelijk echt niet vertrekken. En het was ondertussen al 1 uur, dus we hadden in die tijd ook al een slecht humeur gekregen. In die 3 uur zijn we nog wel wat gaan rondlopen, hebben wat foto's gemaakt om de tijd een beetje sneller te laten gaan. ESN Cluj heeft ook al besloten om niet weer andere activiteiten met Timisoara te doen, wat ik erg verstandig vind. Want ze hadden aan het begin van de reis al gezegd dat Timisoara mensen echt gek zijn (door vorig jaar), maar na deze reis hebben we ze als gestoord verklaard.

We zouden vandaag Hunedoara bezoeken en Alba Iulia, maar deze planning is compleet veranderd. Omdat we al teveel tijd hadden verloren, zijn we ipv naar Hunedoara naar Rasnov gegaan. Hier hebben we wat rondgelopen, een fort gezien, en wat gegeten. Daarna onderweg naar Alba Iulia. Het was ondertussen al 18.00 en kwamen bij een bezinepomp aan. Hier vroegen de buddies aan de mensen in de bussen of ze nog naar Alba Iulia wilden of rechtstreeks naar Cluj. Ik dacht voordat je in Alba Iulia bent is het ook al 20.00 en dan zie je ook bijna niks meer, dus ik ben lekker in de bus terug gegaan naar Cluj. Hier kwamen we rond 22.30 aan. Toen heb ik eerst een biertje gedronken op de kamer van Tom en daarna lekker naar mijn eigen kamer gegaan om weer in mijn o zo fijne krakende bedje te gaan slapen xD

Maandag moest ik weer naar school, gelukkig begon het niet te vroeg. Was namelijk nog best kapot. Dinsdag ben ik niet naar school gegaan, want ik moest nog een verslag + presentatie in elkaar zetten voor vandaag.. Vandaag 30-10-2013 had ik namelijk een presentatie over Facebook/ Google+... Het ging wel redelijk en hoop dat ik hier 20% van de 30% voor scoor. Dan heb ik dat in ieder geval binnen. Morgen is er ook weer een Halloween party, hopelijk wordt die net zo tof!

Een mooi gezegde van Gonzalo over de reis: 'We pay and we wait'. Daar kwam het wel veel op neer. Tuurlijk hebben we ook wel genoten, maar dit was wel een mooie quote.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liseth

Actief sinds 13 Nov. 2009
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 6421

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 28 Februari 2014

Roemenie

01 Februari 2010 - 01 Augustus 2010

Barcelona stage??

Landen bezocht: