Love.. sports! - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Liseth Breidenbach - WaarBenJij.nu Love.. sports! - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Liseth Breidenbach - WaarBenJij.nu

Love.. sports!

Blijf op de hoogte en volg Liseth

19 Oktober 2013 | Roemenië, Cluj-Napoca

Omdat mijn moeder graag weer een verslagje wilde lezen, dacht ik ja laat ik dat vandaag maar weer is gaan doen ;)

In het laatste verslag zei ik dat ik zaterdag (12 oktober) naar de grotten ging. Nou zo zijn Elli (kamergenoot) en ik om half 7 opgestaan, en we vertrokken vanaf Hasdeu om 7.30. We kwamen rond 7.55 aan bij de sporthal, waar we ons moesten verzamelen. Het busje stond al klaar en toen iedereen aanwezig was, vertrokken we. De eerste 50km hadden we normale wegen en de tweede helft (50km) hadden we leuke hobbelweggetjes :P Zo kom je natuurlijk ook van alles tegen, paard met wagen, vervallen huisjes en super mooie heuvels/ bosgebieden :) Rond 10uur kwamen wij aan in Doda Pilii, hier lagen alle spullen klaar (helm, pak, laarzen, en touw natuurlijk). Toen iedereen helemaal ingepakt en al was, hebben we een groepsfoto gemaakt en toen zijn wij begonnen aan het avontuur.
Naar binnen gaan was al mooi, want je moest 5 meter naar beneden klimmen en eerst door een klein poortje gaan, om naar binnen te komen. Toen iedereen beneden was, werd er nog een korte uitleg gegeven en toen begon het echte 'avontuur'. Zo moesten we veel klimmen, kruipen, abseilen en vooral genieten. In het begin begon ik achteraan, maar dat vond ik al vrij snel te sloom gaan dus ben ik naar voren gelopen bij de eerste pauze. Ik liep toen met één van de begeleiders voorin en ze vond dat ik een goed tempo had voor een beginner, dus ik was erg blij met het positieve commentaar. Ik vond het heerlijk om zo actief bezig te zijn! We hebben nog 2x een korte pauze gehad, om even wat chocola te eten (ja dat raden ze aan omdat het zoet is :P) en thee/ koffie te drinken :) En rond 6 uur zijn we de grotten weer uitgegaan.. Het was echt geweldig en ik weet zeker dat ik dit wel weer ga doen. Bij de in/uitgang hebben we weer een foto genomen en toen zijn we weer richting ons busje gelopen. Toen begon George (activiteit planner van Terramont Carpati, de organisatie die dit soort evenementen organiseert *aanrader!*) erover dat hij nog wel een biertje met ons wilde drinken. Dus op de terugweg zijn we een keer gestopt om een drankje te doen. Ipv. bier hebben we 100ml palenka gedronken. Menn dat spul blijft sterk haha!
Rond 10 uur waren we weer thuis, en ben toen gelijk lekker mijn bedje ingegaan want de volgende dag moesten we ook weer actief zijn.

Zondag gingen we namelijk lasergamen van 2 tot 7. Van tevoren had Gonzalo al gezegd dat ik in zijn team moest, want hij wist dat ik wel actief was en goed kon schieten. Dus ik ging samen met de Spanjaarden: Angel, Gonzalo en Carlos en 2 andere meiden die laten aansloten, omdat ze nog 2 meiden in het team wilden hebben, de zaal in. We hebben hier allemaal echt genoten, zo hebben we wel 100 rondjes gerend en Carlos vond het bij het tweede potje wel grappig om zijn eigen teamgenoten neer te schieten.. Zo stond hij natuurlijk eerste omdat hij iedereen neerschoot haha! Het laatste potje was het mooist, we waren super actief allemaal en renden van hot naar her en wij (Carlos, Gonzalo, Arne, Julia, Angel en ik) hebben toen echt iedereen uitgeschakeld binnen het kwartier.. dat was echt genieten ^^ Toen het 7 uur afgelopen was zijn Abhilash en ik doorgelopen naar; Fabrica beraria Ursus. We hadden hier namelijk afgesproken met een paar mensen van het 'grot avontuur'. Hier hebben we ook gelijk een paar andere mogelijke activiteiten besproken. Nu maar hopen dat we die ook uit kunnen voeren. Het ligt namelijk ook erg aan het weer. Zo wil ik graag nog parachute springen, maar ik weet niet of dat door kan gaan....

Maandag had ik school en in de avond gingen we weer pannenkoeken eten, dit is nu onze traditie op maandag. De groep wordt ook steeds groter wat ook erg leuk is. Dinsdag had ik ook weer school en voor het eerst Spaans. Ik vroeg voor de les begon op welk niveau ze zaten. want ik had natuurlijk geen zin om weer op niveau A1 te beginnen. Dit bleek al snel anders te zijn, ze zitten namelijk al op B2 level. Erg leuk dus, uhhumm :P Na de klas vroeg ik de leraar of ze toevallig niet A2/B1 niveau hadden.. Dit is dus niet het geval, ze hebben alleen A1/A2 en B2.. Dus dat wordt dus de gevorderde lessen volgen, ik tel deze ec's alvast NIET mee want dat gaat um niet worden ;) Woensdag had ik weer de langste dag van 08.00-20.00, ik ben blij als ik dat niet meer heb na midden november.

Donderdag heb ik de noodzakelijke dingen gedaan, en in de middag had ik school. Na school zijn Arne, Lars en ik naar de film gegaan. Hier hadden we afgesproken met andere Erasmus studenten. We gingen naar de film: 'Enough said'. Het was niet echt een hele goede film, maar er zat wel erg leuke humor in.

Vrijdag gingen we alvast de verjaardag van Nerea, mi nena loca loquita loca, vieren. Eerst met z'n allen in de kamer van Ines om daar in te drinken tot een uur of 1 en daarna liepen we naar een club. De entree was alleen erg duur, dus zijn we naar een andere club gegaan. Ik ben er alleen niet in geweest, want het was ondertussen al 2 uur en ik wilde fit zijn voor vandaag.

Vandaag had ik namelijk om half 10 afgesproken met Carlos en Antonio, en uiteindelijk ging Hoa ook mee. We hebben een hardloopwedstrijd gedaan met controle posten. In elke minuut startte een nieuw groepje (van jong naar oud), en je kreeg dan een map mee en je moest dan jouw posten vinden en daar een stempel zetten. Het was leuk om te doen, omdat je jezelf moest oriënteren, rennen en dan weer stoppen om een stempel te zetten. Wat gebeurt mij natuurlijk weer, ik kon de eerste post niet vinden, dus daar verloor ik al behoorlijk wat minuten mee. Daarna ging het wel goed en heb ik er 13/14 minuten over gedaan. Antonio was eerste van zijn categorie (9min) en Carlos 2de (10min). Daarna zijn we weer naar Hasdeu gelopen en hebben ons toen klaargemaakt voor het 2de actieve gedeelte. We gingen namelijk voetballen. Ik was eerst van plan om de anderen aan te moedigen, maar ze vonden dat ik mee moest spelen dus ik heb lekker mee gedaan. Mijn team had beide wedstrijden gewonnen en dus spelen we morgen de finale ^^ Waar ik net ook achter kwam is dat iemand zo attent was om mij op te geven voor basketbal, erg grappig.. Ik ben daar nou niet echt een held in. Maargoed morgen dus eerst basketbal spelen en na basketbal de finale voetbal.
Om het kort samen te vatten, dit is dus een heerlijk sportief weekend!! :D Op naar morgen..

Groetjesss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liseth

Actief sinds 13 Nov. 2009
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 6420

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 28 Februari 2014

Roemenie

01 Februari 2010 - 01 Augustus 2010

Barcelona stage??

Landen bezocht: