Intro-dagen & Universiteit! - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Liseth Breidenbach - WaarBenJij.nu Intro-dagen & Universiteit! - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Liseth Breidenbach - WaarBenJij.nu

Intro-dagen & Universiteit!

Blijf op de hoogte en volg Liseth

09 Oktober 2013 | Roemenië, Cluj-Napoca

Ondertussen zijn we al weer bijna 2 weken verder... Dus maar weer even een update over mijn leven hier.

Dinsdag 1 oktober zijn Linda en ik naar de faculteit van economics gegaan om alles uit te vogelen qua lessen etc. Dit heeft een beetje de hele dag geduurd, omdat we van hot naar her gestuurd werden. Uiteindelijk hebben wij (bijna) alle timetables gevonden, en toen alvast een beetje de vakken gekozen die wij wilden volgen. Woensdag heb ik de meeste lessen (van 8 tot 20) :o

Maar die eerste woensdag (2okt) heb ik geen les gevolgd, omdat ik eerst naar het international office moest om wat papieren te regelen, daarna naar de international coördinator van Erasmus (die nooit te vinden is.. zucht -_-) en toen nog de opening had van de intro-dagen. Lange dag. In de avond gingen wij met alle Erasmus studenten + buddies eten en daarna uit @ Janis la stuf.

Donderdag was de huishoud dag voor mij; de was gedaan + kamer beetje schoon gemaakt, papieren opgestuurd voor school en lekker de serie; city hunter (Koreaans) kijken ^^

Vrijdag (4okt) was dan eindelijk mijn eerste schooldag.. Ik had strategic management van 09.40 tot 12.50.. Het was best oke, het is hier in ieder geval niet heel moeilijk. En die avond was er weer een multicultural evening, meerdere landen hadden weer lekkere gerechten bereid (net als de vorige keer toen ik nog de EILC volgde). En na deze avond was er een hip-hop party in de club ernaast (Club Ring). Dit is tot nu toe, naar mijn mening, nog één van de leukste feestjes die ik gehad heb hier! Love hip-hop en love dancing ^^

Zaterdag heb ik lekker even in het park gewandeld met Nerea en Ines, het weer was eindelijk weer wat beter dan de vorige dagen. Dus wij konden lekker van het zonnetje genieten. En zondag heb ik eerst de wedstrijd Ajax-Utrecht gekeken en in avond was er een international colour party in de club: After 8. Dit was het soort echte intro-feest, voor het begin van je studie. Je moest in kleuren van je land komen, of in ieder geval iets hebben wat je land representeert. Ik had de Nederlandse vlag op mijn nagels gemaakt, en dikke haar-elastieken om mijn pols in de kleuren rood-wit-blauw. Het was in ieder geval iets.

En toen begon de echte schoolweek....
Deze week heb ik meerdere lessen gevolgd om te kijken hoe het is, en op basis van de lessen kies ik de leukste/ meest interessante vakken.
Elke dag heb ik vakken gevolgd, en maandag en dinsdag zocht ik naar Jula (de international coördinator) om te vragen over de Spaanse lessen, maar zoals ik eerder al vermelde is hij nooit te vinden.. Vandaag zag ik hem zowaar 3x op een dag, het was een wonder. Dus na vandaag heb ik eindelijk wat meer informatie over wanneer ik Spaans kan volgen. :) Verder was het vandaag dus de lange dag (8 tot 20), maar toch was het nog best te doen, omdat de vakken wel interessant zijn. Het zijn maar 4 vakken (2 bachelor en 2 master) en dat neemt 12 uur in beslag, het is toch niet te geloven :P..

Morgen en vrijdag heb ik ook een paar lessen en dan zaterdag ga ik samen met mijn kamergenote Elli en een paar anderen met TerraMont Carpati Association mee (groep die grotten bestudeert) om naar 1 van de langste grotten (40km) van Roemenië te gaan, namelijk Humpleu Cave. Je krijgt uitrusting (helm, laarzen, touw etc) van hen.. Elli heeft dit al 1x eerder gedaan en zegt dat het super tof is, dus ik ben erg benieuwd. ^^

Dit was het wel weer voor nu, tot de volgende keer<3
La revedere xx


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liseth

Actief sinds 13 Nov. 2009
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 6419

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 28 Februari 2014

Roemenie

01 Februari 2010 - 01 Augustus 2010

Barcelona stage??

Landen bezocht: