Avonturen ^^ - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Liseth Breidenbach - WaarBenJij.nu Avonturen ^^ - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Liseth Breidenbach - WaarBenJij.nu

Avonturen ^^

Blijf op de hoogte en volg Liseth

27 November 2013 | Roemenië, Cluj-Napoca

Hier ben ik weeeer ^^

Ik was gebleven bij mijn avontuurlijke weekendje naar Retezat, Cheile Butii. Vrijdag 15nov vertrokken wij dus richting ons pension ergens in de buurt van national park Retezat. We kwamen om 12 aan, na 4 uur in de auto gezeten te hebben, maar gelukkig met de tofste mensen (Anne, Allan & Nerea). We hebben nog tot 3 uur lopen kletsen en daarna besloot ik maar dat het tijd was om naar bed te gaan, aangezien we al hadden afgesproken om 8 uur te vertrekken. Mensen volgden gelukkig al snel mijn voorbeeld. Oja we waren met 14 man en sliepen ook met allen op 1 kamer en hadden een eigen keukentje.

Die volgende ochtend was het de kunst om wakker te worden voor iedereen... Ik had om half 8 mijn wekker gezet (net als alle andere mensen), en ik braaf wakker worden etc.. En zo hoor je 3 wekkers afgaan en iedereen die gewoon de wekker uitzet hèh xD Dus uiteindelijk om 8.00 heb ik zelf mijn alarm gezet en ben naar de keuken gelopen, en toen mijn wekker afging dacht ik; 'laat maar lekker even afgaan', wat ben ik ook een duiveltje haha :P Iedereen is wel uiteindelijk wel het bed uitgegaan haha. We vertrokken rond 9.00 voor de tocht naar de bergen. We hebben in totaal ongeveer 35 km gelopen, in 12 uur tijd. En 2 bergen beklommen met wat pauzes tussendoor. Het hoogste punt wat we beklommen hebben was de berg: Virful Custura (2457m). Het was erg zwaar, maar het voelde erg goed om de top te bereiken. Hier lag ook wat sneeuw, en er was een super mooi uitzicht! Naar beneden gaan was trouwens ook weer een avontuur, want je hebt veel gladde stenen en ik had niet echte bergschoenen en om 19.00 werd het ook al donker.. Maar alles is goed gegaan en we kwamen uiteindelijk rond 22.00 aan in ons pension. We gingen rond 12 slapen en hadden de wekker gezet op 9 uur :)

De volgende ochtend is iedereen mooi op tijd het bed uitgegaan, en ik ging eerst met Allan en een ander meisje + taxi chauffeur snel naar het centrum om even wat eten te halen voor de middag. Het was wel even zoeken naar een winkeltje, maar uiteindelijk hadden we er 1 gevonden. Toen we weer terugkwamen in het pension hebben we snel de broodjes klaargemaakt, ontbeten en onze tassen vast ingepakt omdat we in de avond weer zouden vertrekken. Rond half 11 gingen we op weg naar de waterval. Dat was ook weer een leuk avontuurlijk pad, waar ik nat geworden ben, op een boom ben gevallen nadat ik zo trots zei, zie ik val niet xD En ja hoor daar ging ik 2 seconden later... haha XD Om dit kort samen te vatten, heerlijk om mee te maken en vol avontuur ^^ Uiteindelijk bij de waterval zagen we al iemand springen, en toen zeiden ze, daar springen jullie dus zomenteen ook vanaf xD Echt geweldig!! Dus wij naar boven klimmen via een omweg en 1 voor 1 gingen we springen. Je werd vastgemaakt en in het begin ook vastgehouden, aangezien ze eerst het touw strak moeten spannen.. en dan word je dus naar voren getrokken terwijl je al op het randje staat, dus dat geeft je wel echt een kick. En toen mochten we springen ^^ Eerst waren er een paar anderen en toen ging ik, gevolgd door Nerea, Allan en Anne :) Ik had er al zoveel zin in, en toen ik sprong kon ik alleen maar schreeuwen van de kick en niet van angst :P Nadat iedereen een keer gesprongen had, moesten we weer terug, anders kwamen we wel erg laat in Cluj aan. Wel jammer, aangezien ik (en anderen) nog wel een keer wilden. Toen met de auto's weer terug, ik weer samen met Nerea, Anne & Allan. Ik was weer het kussentje voor Allan en Nerea want ik zat in het midden en ze lagen beiden op mijn schouder te slapen en Anne voorin, erg schattig haha :). 23.00 kwamen we iweer aan in Cluj en ik kan alleen maar terugkijken op een top weekend :D

Maandag had ik mijn wekker om 10 uur gezet omdat ik natuurlijk nog wel even moest leren voor het examen van die avond. Het examen viel wat tegen, maar het is even afwachten. Dinsdag heb ik het rustig aan gedaan, wat huishoudelijke dingen en huiswerk, aangezien ik die dag 2 essays af moest hebben. Woensdag school + huiswerk en na de les ging ik naar de 'food contest' van Terramont (organisatie van berg/grot activiteiten) Ik had zelf alleen niks gemaakt maar had het afgesproken met de duitsers. Zij hebben wat gemaakt namens ons allen. Hier heb ik weer wat nieuwe mensen ontmoet en lekker gegeten :)
Donderdag na school heb ik maar weer lekker hardgelopen, net toen ik met de buikspieroefeningen bezig was zag ik uit mijn ooghoek in 1 x wat gebeuren. Ik hoorde een knal en ik keek om en zag in 1x iemand letterlijk vliegen. Ik rende er samen met een andere jongen heen die ook bij de sport toestellen stond en zag de motor voor het bruggetje liggen > zonder persoon. Ja want die persoon die we zagen 'vliegen' lag in het water.... Hij was gelukkig bij bewustzijn en heeft heel veel geluk gehad want het water is niet diep en er liggen veel stenen. Hij deed z'n helm af maar kon niet echt goed lopen, wrs was 1 been gebroken of iets.. Niet zo slim om gelijk je helm af te doen dacht ik maargoed. Iemand sprong het water in en ik pakte zijn spullen aan. ambulance etc werd gebeld en hij werd naar boven getild. Ik was allang blij voor hem dat het niet erger was. Ambulance heeft hem uiteindelijk meegenomen en ik ben weer verder gaan hardlopen. Weer een avontuurtje meegemaakt.

In het weekend heb ik ook weer veel gesport of in ieder geval veel gewandeld. Zaterdag 23nov heb ik gevoetbald met de jongens in het park. Ik zat weer in een beetje hetzelfde team als vorige keer met Miguel, Antoine en Ronny. Verder hebben we het vaak gemixt omdat er niet heel veel mensen waren. Maar heb het wel weer super leuk gehad :)
In de avond zijn Linda en ik met de bus naar Alba Iulia gegaan, om de verjaardag van Justyna te vieren. Hier bleven we ook slapen en de volgende dag gingen we met een groepje Alba Iulia verkennen. Linda en ik waren hier nog niet eerder geweest, dus wij waren erg onder de indruk van de stad! Erg mooi ^^ In de middag zijn Linda en ik teruggegaan door te hitchhiken (liften), wat goedkoop en avontuurlijk is. We hadden geluk want de man reed toevallig rechtstreeks naar Cluj, dus zonder een keer te stoppen en opnieuw te beginnen een auto te zoeken kwamen we aan in Cluj. Daarna lekker rustig aan doen.

Maandag heb ik nog wat reaction papers gemaakt en had ik les. Natuurlijk ook maar weer wat inkopen gedaan voor avondeten en hardgelopen. Om 00.00 ben ik naar de kamer van Miguel gelopen om hem te feliciteren, met een kleinigheidje :) Hij vond het super leuk en was erg verrast omdat hij niet verwacht had dat er iemand langs zou komen. Dinsdag had ik eerst school en in de avond hebben we (Antonio, Paco, Maria, Amparo, Arne, Linda, Pablo en ik) nog even een drankje gedaan in Janis bee. Was ook weer erg gezellig. Vandaag had ik school tot 8 en nu lekker rustig aan doen. Morgen ook nog school en uitgaan (om de verjaardag van Miguel nog even goed te vieren) en vrijdag om 8.30 de bus pakken naar Sibiu, om daar even het kleine kerstmarktje te bezoeken en de stad te zien.

Ik ben benieuwd hoe morgen word, en ik wens iedereen in ieder geval alvast een fijn weekend toe ^^

Kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liseth

Actief sinds 13 Nov. 2009
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 6410

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 28 Februari 2014

Roemenie

01 Februari 2010 - 01 Augustus 2010

Barcelona stage??

Landen bezocht: