Adventures, long story - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Liseth Breidenbach - WaarBenJij.nu Adventures, long story - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Liseth Breidenbach - WaarBenJij.nu

Adventures, long story

Blijf op de hoogte en volg Liseth

13 September 2013 | Roemenië, Cluj-Napoca

Eerst wil ik alvast mijn excuses bieden voor dit te lange verhaal :P Volgende keer zal ik weer wat eerder een blog plaatsen als ik een avontuur heb meegemaakt.

Zaterdag 07-09-2013
Vandaag hadden wij een excursie naar de Turda Salt Mine. 10 uur vertrok de bus vanaf de campus. Wij kwamen daar rond 10.45 aan. Hier hebben wij tickets gekocht (10 lei) en rond 11.15 kregen wij een rondleiding door de Salt Mine. Rond 12 mochten wij vrij lopen en gingen we met een groepje studenten eerst richting de bootjes (per boot: 10 lei, 20 min), we moesten ons namelijk om 13.00 alweer verzamelen bij de lift/ trappen. Ik ging samen met Javier en Guillermo in een bootje. Je moest ‘een soort van’ roeien, en aangezien de beide mannen er niks van bakten, gaf ik maar even het goede voorbeeld :P. Op het water hadden wij grote lol met de andere Erasmus studenten die ook in een bootje zaten. Carlos & Gonzalo hadden Palenka mee, dus iedereen een slokje nemen, met het beruchte palenka gezicht naderhand. Hierna nog even wat foto’s genomen en toen gingen we ons verzamelen bij de meetingplek. Aangezien er een lange rij bij de lift stond, zijn wij maar met de trap gegaan. 13 verdiepingen zijn best veel xD Van half 2 tot 2 uur hebben wij geluncht en hierna zijn we weer in de bus gestapt richting de berg/ bosgebied van Turda. Daar hebben wij een groepsfoto genomen en veel gelopen. Eerst liepen we naar een bos, hier moesten wij 4 lei betalen om verder te mogen. Dit bos/ berggebied deed mij veel denken aan Chedder (bergstadje Engeland). We moesten namelijk een avontuurlijk pad over, veel klimmen, stenen, smalle & gladde paadjes. Een mooi en avontuurlijk dagje gehad hier!

Zoals ik in mijn vorige verslag al geschreven had, was het een optie om in Turda te blijven. Toen we om 16.30 bij de bus waren, besloten een paar (en ik) om echt te blijven. Zo hebben wij toestemming gevraagd en zijn wij (7 personen) te voet verder gegaan. De 7 personen waren: Anna ‘Frankrijk’, Ragnhild ‘Noorwegen’, Nerea, Kauldi, Alvaro & David ‘allemaal uit Spanje’ en ik. Wij besloten om die dag naar Turde te lopen en daar ergens een slaapplaats te vinden. Onderweg kwamen wij een meisje op de fiets tegen, Roxana, ze vroeg ons wat we daar deden in de middle-of-nowhere. Ze stapte af en is de hele tijd met ons meegelopen. Ondertussen hebben wij nog een keer een pauze genomen, en natuurlijk mooie foto’s gemaakt. Roxana bood ons ook een slaapplaats aan, in de schuur/ extra huis van haar ouders. We hadden zoveel geluk die dag, en hadden echt super veel plezier.

Voordat we naar haar ouders’ huis gingen, hebben wij eerst nog wat drank & lekkere dingen gekocht voor haar en haar ouders. Toen wij daar aankwamen, kregen wij zelfs nog een diner! We kregen aardappelpuree, met een stuk vlees en salade. Echt heerlijk, en hebben we nog meer mensen ontmoet. De vader is een burgemeester van het stadje Turda en de moeder heeft ook een hoge functie. Ze waren dus goed gezind  Na het eten hebben wij onze spullen naar de kamer in de schuur gebracht en maakten wij ons klaar om uit te gaan. Roxana en Laura (vriendin Roxana) hadden ons namelijk gevraagd om mee te gaan stappen in de club Dreamers. Dit was voorheen een bioscoop, en ze hadden de stoelen laten staan, dus je kon er ook heerlijk chillen. Nerea en ik waren best wel dood, en omdat Nerea zich niet heel goed voelde zijn wij wat eerder terug gegaan naar het huis van Roxana.

Zondag 08-09-2013
De volgende dag zijn wij 11 uur ons bed uitgegaan, njah 2 mensen sliepen op de grond en wij lagen met 5 man op een 2-persoonsbed xD Toen snel een douche genomen en toen helpen met het ontbijt/ lunch klaar te maken. We gingen pannenkoeken eten met een typisch Roemeens gerecht: Mămăligă (Palenta). Echt we werden super goed verwend daar ^^

Hierna besloten we met Roxana en Laura om nog te gaan zwemmen in een zout-waterplas. Niemand had een bikini mee, daar heb je ondergoed voor :P Eerst 40 minuten lopen om daar te komen, en toen lekker genieten. De mannen in boxershorts en de vrouwen in bh/ ondergoed xD Het water was wel erg koud, maar wij hebben erg gelachen. Rond 5 zijn wij weer terug gegaan. We wilden dit doen door te liften, na een halve minuut daar te hebben gestaan kwam er al een auto die evt. 3 mensen mee kon nemen. Dus Nerea ik en Anna namen die auto en de rest volgde later weer in een andere auto. Goedkoop en leuk om te doen in Roemenië wanneer je met meer bent :D In de avond nog lekker eten met de Spanjaarden en toen vroeg mijn bed ingegaan.

Maandag 09-09-2013
Vandaag eerst natuurlijk weer de Roemeense lessen, en om 14.30 moesten wij ons verzamelen bij het hoofdgebouw. We gingen namelijk een paar universiteiten bezoeken, zo wist ik in ieder geval waar die van mij zat. Verder heb ik vandaag mijn Roemeense sim-kaart gekocht, want dat is wel zo handig. Ik gebruik wel gewoon mijn Nederlandse nummer voor whatsapp, maar als je mij wilt bellen of sms’en is het beter om dat te doen op mijn Roemeense nummer. +40 742082339

Dinsdag 10-09-2013
Na de EILC hadden wij weer een activiteit, namelijk naar de botanical garden. Maar eerst natuurlijk wel lunchen. Vandaag gingen wij bij de turk eten, dus kebab met sla. Was lekker. Daarna op naar de botanical garden. Ik was er dan al wel geweest, maar het was vandaag gratis en je gaat er met een groep heen dus dat is nog veel leuker! Hier hebben wij weer erg leuke en gekke foto’s gemaakt.
In de avond gingen wij weer naar Janis. Het was namelijk happy hour, dus we konden weer van 9 tot 11 bier drinken + cocktail voor maar 5 lei :P We houden van de happy hours haha.

Woensdag 11-09-2013
Vandaag beetje brak, dus heb na de EILC lekker geslapen. En natuurlijk nog even gestudeerd + huiswerk gemaakt, want dat is ook belangrijk. Verder niet veel bijzonders gedaan.

Donderdag 12-09-2013
Na de EILC, zijn Stephan, Linda (Duitsers) en ik naar het stadium gelopen om een ticket te halen voor de voetbalmatch van zondag. Veel hadden er al 1 gekocht, want het is maar 15 lei (nog geen 4 euro). En je krijgt er een soort van dvd bij. Helemaal prima dus. Daarna nog pizza gegeten voor lunch en toen een korte siesta. Van 6 tot 8 nog even gestudeerd en toen weer klaarmaken voor happy hour in Janis. Ik kan nu ff geen bier meer zien ^^ Was wel weer een super avond!

Vrijdag 13-09-2013
Vandaag eerst school, daarna schnitzel met sla en soep gegeten met Stephan en Linda en toen naar de Carrefour om wat boodschappen te halen. Vanavond weer stappen, want zoals de spanjaarden zeggen: de dagen van fiesta zijn dinsdag, donderdag, vrijdag en zaterdag. Ik denk niet dat ik dat steeds vol ga houden, maar ik probeer er in ieder geval even te zijn want het is wel super gezellig.

Morgen is er een cultural evening, moet je iets typisch maken van je eigen land. Ik zit te denken om wentelteefjes te maken. Maar weet nog niet eens zeker of ik ga, want ik wil Pec Zwolle- Ajax kijken (a)

Maar nu heb ik wel weer genoeg geschreven!
Nogmaals sorry voor dit te lange verhaal hihi

Tot de volgende keer
Liefs, Liseth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liseth

Actief sinds 13 Nov. 2009
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 6418

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 28 Februari 2014

Roemenie

01 Februari 2010 - 01 Augustus 2010

Barcelona stage??

Landen bezocht: