Eerste EILC week voorbij! - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Liseth Breidenbach - WaarBenJij.nu Eerste EILC week voorbij! - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Liseth Breidenbach - WaarBenJij.nu

Eerste EILC week voorbij!

Blijf op de hoogte en volg Liseth

06 September 2013 | Roemenië, Cluj-Napoca

Zoo, eerste weekje van de Roemeense cursus is alweer voorbij! Het is best lastig, maar wel echt super leuk om een andere taal te leren ^^ Elke dag maar van 9 tot 13 uur les, met pauze's tussendoor, dus het is te doen.

In mijn vorige reisverslag had ik het erover om nog te vragen om een dagje bij Tünde te blijven, maar toen was mijn klasgenootje Lena zo lief om te zeggen dat ik wel in haar appartement mocht slapen voor een nachtje :) Super lief natuurlijk, en dus ging ik rond 9 uur in de avond die kant op. Daar nog even gezellig gepraat met haar en haar vriend.

De volgende dag begon school dus weer om 9 uur, en hierna heb ik gelijk aan Ramona gevraagd of ik toevallig nu in de dorms mocht slapen.. En het mocht! Hierna hebben wij nog met z'n allen geluncht bij Evia, een Grieks restaurant. Goedkoop en erg lekker! Een dagmenu (soep + patat/ vlees) was 13 lei. Daarna ben ik met de rest naar de campus 'dorms' gelopen, om mijn sleutel op te halen. Na dit gedaan te hebben, ging Carlos met mij mee om mij te helpen met mijn bagage, wat nog bij Lena lag. Super lief, hij is als een broer voor mij ^^ Toen weer met de taxi terug naar huis, om ons klaar te maken voor de mojito-avond die door de Spanjaarden georganiseerd was. We hadden 5 teams gemaakt, en in elk team zaten 2 a 3 personen. Carlos en ik waren samen een team en onze mojito was echt heerlijk!! Hierna zijn we verder gaan feesten in Janis, echt een super avond gehad.

Woensdag begon de dag met een kater.. Maar wij waren (bijna) allemaal netjes om 9 uur op school. Na de Roemeense les gingen Carlos en ik naar de dorms om snel een broodje te eten, om daarna weer om 15.30 bij het hoofdgebouw aanwezig te zijn. We hadden namelijk een workshop: pottenbakken. Die ochtend waren wij al in groepen ingedeeld, en in elke groep zaten ongeveer 10 mensen. Ik zat in groep 2 samen met Carlos en nog wat andere mensen, die ik nog niet kende. Uiteindelijk waren er bij onze groep maar 5 mensen overgebleven, wat nog best gezellig was! Wij waren allen erg creatief en lekker fanatiek bezig. Aan het eind van de EILC ontvangen wij onze creaties, ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uitziet xD
In de avond ging ik met de groep Spanjaarden mee om een avondwandeling te maken in Central Park, echt heerlijk :)

Donderdag eerst weer naar de EILC, en hierna zijn Maria, Nerea, Amparo en ik naar de supermarkt: 'Kaufland' gelopen om daar inkopen te doen. Aangezien er niks in de dorms is, zoals pannen/ bestek/ kommetjes etc. moest dat natuurlijk wel aangeschaft worden. De pannen deel ik eerst met anderen, voor zolang het kan.. De rest heb ik wel aangeschaft.
Hierna met de taxi weer terug, want het waren best wel wat boodschapjes... Toen lekker siesta gehouden, want dat is ook nodig ^^ Die avond gingen wij met alle erasmus studenten weer naar Janis om 21 uur, want het was happy hour. Voor 5 lei mochten wij tot 23 uur zoveel bier drinken als wij konden en ook kreeg je een bonnetje voor een gratis drankje. Ik heb het lekker rustig aan gedaan, en heb 3 biertjes gedronken en 1 sex on the beach (zomers drankje). 1 uur ben ik naar huis gegaan, zodat ik vandaag weer lekker fit was :)

Vandaag laatste dagje school voor het weekend :D Altijd goed natuurlijk! En ook weer lekker geluncht bij Evia, vandaag had ik gekozen voor aardappeltjes met sla voor 6 lei.
Vandaag kon je kiezen of je om half 3 een college over de geschiedenis van Roemenië wilde volgen, waar de meeste wel heen gingen. Hier ben ik ook even naar toe gegaan, maar ik was erg moe en het was best saai dus toen we even pauze hadden is een grote groep terug gegaan naar de dorms (incl. ik). Hier heb ik weer lekker siesta gehouden, heerlijk als dat mogelijk is (a)
Half 8 ben ik gaan hardlopen in central park, moet natuurlijk ook gebeuren haha.
Nu zomenteen lekker weer mijn bedje induiken, want morgen hebben wij de excursie naar Turda Salt Mine! Heb er zin in!!
Misschien blijf ik daar het hele weekend met wat andere studenten, maar dat zie ik morgen wel weer.

La revedere (tot ziens)



  • 11 September 2013 - 14:35

    Carla Postma:

    Leuk Liseth, je verslagen, lees ze altijd met veel plezier. Jij vermaakt je wel. Succes en veel plezier, liefs tante Carla.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liseth

Actief sinds 13 Nov. 2009
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 6423

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 28 Februari 2014

Roemenie

01 Februari 2010 - 01 Augustus 2010

Barcelona stage??

Landen bezocht: