Dag 3 tot 6! - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Liseth Breidenbach - WaarBenJij.nu Dag 3 tot 6! - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Liseth Breidenbach - WaarBenJij.nu

Dag 3 tot 6!

Blijf op de hoogte en volg Liseth

02 September 2013 | Roemenië, Cluj-Napoca

De afgelopen dagen heb ik weer van alles meegemaakt :) Vrijdag 30 augustus heb ik uitgecheckt en werd toen opgehaald door Tünde Vass, om naar haar appartement te gaan voor het weekend. Zij ging zelf naar Boedapest, dus had ik het rijk voor mijzelf. Die vrijdag heb ik eigenlijk de hele middag en avond geslapen, omdat ik mij niet echt lekker voelde. Hierdoor was ik wel fit voor de volgende dag, wat natuurlijk een stapavond is!

Die zaterdag heb ik eerst boodschappen gedaan voor de rest van het weekend. Daarna ben ik op pad gegaan, zo ben ik eerst naar central park gelopen en vanaf daar door naar de ‘botanical garden’. In central park waren veel (net) getrouwde stelletjes, en je kon er lekker genieten van het weer. Botanical garden was super groot en ook erg mooi! Allemaal verschillende tuinen, en veel rust ^^ Hierna, na 4 uur rondgelopen te hebben, ben ik weer terug gegaan naar het appartementje om nog even rustig aan te doen en klaar te maken voor een avondje stappen. Ik had om 21 uur afgesproken met Sandra om eerst te dineren en om 22.00 hadden wij met de rest afgesproken in Janis. We waren met een erg grote groep Erasmus studenten, wat natuurlijk extra leuk was. De hele avond hebben wij ons allen goed vermaakt, veel gedanst en veel crazy pictures ;) Uiteindelijk was ik rond 6 uur thuis.

Zondag was ik al weer om 10 uur wakker, en heb toen eerst wat kleding met de hand gewassen omdat het naar rook stonk (nadeel dat je in de cafe’s/ clubs mag roken hier!) Daarna heb ik de wedstrijden van Ajax en Pec gekeken, wat natuurlijk voor mij een beetje tegenviel omdat beide clubs gelijk speelden :(.
In de avond (+-22.00) zou ik eerst met Sandra, Carlos, Álvaro & Gonzalo eten, maar uiteindelijk kwamen er nog meer Spanjaarden bij en waren wij met +12 man haha. Het was erg gezellig, maar het is toch nog best lastig, want veel van hen praten erg snel. Daarna maar een taxi naar huis genomen, en snel mijn bed ingedoken omdat maandag de eerste schooldag (EILC) begon.

02-09-2013
Vandaag was de eerste schooldag!
We moesten om 9uur op de internationale school zijn voor een welkomstwoord, hier werden wij ook in 3 groepen verdeeld en kregen alvast wat informatie (de planning voor deze maand/ algemene info & boek roemeens) mee. Daarna werden we opgesplitst, en onze groep moest naar een andere locatie. Ik zit in groep 2, en het is een leuke/ fanatieke groep. Wij leerden vandaag hoe we ons voorstellen, waar wij vandaan komen en al die basis dingen. Onze lerares (Paula) vind het volgens mij wel grappig om mij voor het blok te zetten, haha! Steeds als ik aan de beurt ben, moet iedereen luisteren en naar mij kijken… Je raad het al, ik krijg een rood hoofd xD Maar iedereen kan er wel om lachen, en er hangt geen vervelende sfeer. Het leukste was nog toen Paula de jongen voor mij vroeg hoe ik heette, en dat op het moment dat ik nog iets aan het opschrijven was (wat ik dus ook niet hoorde), hij vroeg toen wat mijn naam was en ik keek toen op en zei: ow, want ik dacht dus, ow hij heeft het tegen mij :P. Wat zegt hij voor de grap tegen de lerares; ‘ze heet ow’ (in het roemeens). Dus iedereen lachen, en zo waren er nog wel een paar gekke lachwekkende dingetjes, dus ik vermaakte mij wel! 13.30 was de roemeense les afgelopen, en ging ik met mijn groep ergens lunchen. 3uur moesten wij namelijk weer terug zijn op de internationale campus voor wat meer informatie etc. 4uur was het afgelopen, en toen ben ik weer naar ‘mijn tijdelijke huisje’ gelopen.

Morgen hoor ik of ik nog in de dorms mag slapen, dus iedereen even duimen voor mij aub ^^
Verder ga ik vanavond vrij weinig doen, zomenteen eerst maar is een broodje eten en dan even overleggen met Tünde (die vandaag is teruggekomen) of ik misschien hier nog 1 nachtje mag blijven slapen.

Dit was het wel weer voor nu,

Liefs, Liseth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liseth

Actief sinds 13 Nov. 2009
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 6427

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 28 Februari 2014

Roemenie

01 Februari 2010 - 01 Augustus 2010

Barcelona stage??

Landen bezocht: