Eerste dag, drama, avontuur etc - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Liseth Breidenbach - WaarBenJij.nu Eerste dag, drama, avontuur etc - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Liseth Breidenbach - WaarBenJij.nu

Eerste dag, drama, avontuur etc

Blijf op de hoogte en volg Liseth

29 Augustus 2013 | Roemenië, Cluj-Napoca

Gisteren (28aug.) vloog ik vanaf Eindhoven naar Cluj Napoca met Wizzair. Voordat ik naar de luchthaven vertrok wilde ik nog even mijn mail bekijken. Toen schrok ik… De Roemeense coördinator, vertelde mij dat ik mij helemaal niet had aangemeld voor de EILC (Roemeense cursus), dit na aanleiding van mijn mail over de accommodatie. Ten eerste was het dus niet de bedoeling dat ik de EILC ging volgen en kwam ten tweede dus ook niet in aanmerking voor de accommodatie op de campus.. Ik had mijn hostel (Transylvania hostel, echt een aanrader) maar voor 1 dag geboekt, omdat ik dacht dat ik per vandaag op de campus kon intrekken. Dus ik heb gelijk een mail gestuurd naar Jamilla en Jamilla nam contact op met international office etc. Ik dacht, ik ga gewoon en ik zie wel wat ik kan regelen als ik daar aankom. Ik stap dus in de auto op weg naar Eindhoven airport. Eenmaal aangekomen op Eindhoven Airport, belt het buitenlands bureau (Windesheim) mij op en vroeg dus wat er precies aan de hand was en zou dan een mail weer naar de universiteit sturen over wat er mis was gegaan (fout lag gelukkig niet bij mij). Ik was blij dat ze contact opnamen met de universiteit in Cluj en ging dus maar met een redelijk gerust hart naar de gate.

Om het even duidelijk te hebben, als ik de EILC niet zou doen, hoefde ik pas eind september te beginnen… Vandaar dat ik het echt niet tof vond.

Ik vloog om 14.20, al hadden we wel een klein half uur vertraging omdat het vliegtuig te laat binnenkwam. In het vliegtuig heb ik ook iets meegemaakt, wat ik nog niet eerder meegemaakt had. We waren aan het landen en toen ineens, zonder enige waarschuwing, schoten we weer omhoog. Iedereen schrok zich kapot, de piloot verontschuldigde zich.. Wat bleek; er was nog een vliegtuig te dicht voor ons, dus moesten we weer omhoog om een rondje te cirkelen om daarna weer te landen. Weer een avontuurtje erbij haha xD

Eenmaal aangekomen (+-18.00 lokale tijd) stond de taxi chauffeur mij op te wachten, met een mooi naambordje ;) Die bracht mij naar het hostel. Er zijn super leuke mensen en ik vroeg gelijk of ik nog een extra nacht mocht blijven, wat gelukkig mogelijk was.

29-08-2013
De volgende dag ben ik er om 8 uur uitgegaan, heb toen eerst ontbeten en ben rond 10 uur naar de universiteit gelopen om wat meer bevestiging te vragen. Hier kreeg ik te horen dat ik alsnog mocht participeren aan de EILC. ^^ Hier was ik natuurlijk super blij mee, alleen nu wist ze nog steeds niet zeker of er nog een kamer voor mij was (omdat ze dus in eerste instantie niet op mij gerekend hadden). Ze zei, dat ik nog minimaal een week iets anders moest zoeken en dan zouden ze weer kijken of er nog kamers vrij waren. Nu ben ik heel erg blij met sommige contacten, want door Linda (eerder Erasmus student hier) heb ik sowieso tot maandag een kamer. Zij heeft een bericht geplaatst op haar netwerk met UBB (de universiteit) en zo had ze iemand gevonden die voor mij tijdelijk een kamer heeft. Dus tot maandag zijn mijn zorgen in ieder geval weg. Maandag begint ook mijn eerste lesdag van de EILC, dus ben erg benieuwd. :)
'De universiteit heet: Universitatea Babeş-Bolyai'

Verder heb ik vandaag ook afgesproken met Sandra (uit Spanje), ook een meisje die het komende half jaar Erasmus student is. Samen hebben wij een beetje door Cluj gelopen, om voor haar een adapter te vinden wat niet zo makkelijk was, maar wat uiteindelijk wel gelukt is :P Nu ben ik even rustig aan het genieten hier. Vanavond ga ik waarschijnlijk nog een drankje doen met een paar andere studenten. Voor nu heb ik wel weer even genoeg geschreven denk ik (A)

Miss you ^^

  • 29 Augustus 2013 - 17:21

    Elly:

    Lisethje!! Je bent er gewoon echt!! Vind het echt zo super van je hoe je dit hebt opgelost en geregeld! Ben trots op je meis :-D ook al was het ff schrikken je hebt het gewoon gedaan. Geniet van het mooie uitgaansleven daar! En de goedkope drankjes ;-) maar natuurlijk vooral van de mooie stad en het mooie land :-D
    Xxx liefs

  • 30 Augustus 2013 - 19:20

    Anneke:

    Hallo Liesje
    Ik ben blij dat je maandag kan beginnen .Gelukkig heb je het weekend een appartementje.Schrijf je elke dag een verslagje van wat je doet?
    Ik hoop dat je ook snel een kamer vind of een appartement met andere studenten.Voorzichtig zijn en geniet ervan.Wij gaan morgen naar Harlingen(visserijdagen)Leuk he dat Jantine een meisje heeft gekregen op Geertje haar verjaardag
    kus van mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liseth

Actief sinds 13 Nov. 2009
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 6426

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 28 Februari 2014

Roemenie

01 Februari 2010 - 01 Augustus 2010

Barcelona stage??

Landen bezocht: