Nederland en terugkomst Roemenie ^^ - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Liseth Breidenbach - WaarBenJij.nu Nederland en terugkomst Roemenie ^^ - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Liseth Breidenbach - WaarBenJij.nu

Nederland en terugkomst Roemenie ^^

Blijf op de hoogte en volg Liseth

15 Januari 2014 | Roemenië, Cluj-Napoca

Ben ik weer :D

15 december vloog ik dus terug naar Nederland en werd ik opgehaald door Fleur, Koert, Aria & Kaien, echt super lief! Het vliegtuig had jammer genoeg vertraging, want ze hadden wel leuke plannen gemaakt voor die avond. Uiteindelijk zijn sommige plannen dus niet doorgegaan maar hebben we gegeten bij de Mac en zijn toen feestje gaan bouwen bij Kaien thuis. Echt super leuke avond/ nacht gehad. De volgende dag ging ik lunchen met Jojo en Chantey en heb daarna nog even met Marrie afgesproken op school :) Moet toch iedereen weer even zien haha! Dinsdag ging ik met Alec naar de paarden, wat ook weer erg gezellig was. Woensdag was het dan eindelijk de dag van Boreasmos, iedereen weer zien! Eerst getut met Aria en Fleur, en Ilona die mij hielp en daarna haalden onze dates ons op voor 'het gala'. Wat een heerlijk feestje was dat, eerst diner bij Humprey's en daarna naar de party in 'stout'. Donderdag heel even naar het gala van Oikos geweest en vrijdag was het spontaan dagje weg met Ka-Kim.. Eerst naar Windesheim, wat dingen regelen en toen kwam hij op het idee (door zijn broer) om naar Arnhem te gaan > Bijenkorf uitverkoop! Ach waarom ook niet, super leuke dag gehad. Zaterdag hadden we Sinter-kerstavond met de groep. Eerst in de middag met Justin de salade klaar gemaakt en in de avond die kant op gefietst. Toen weer lekker wezen stappen in het altijd vertrouwde 'Paard' ^^ Zondag zouden we eerst in de 8 gaan roeien maar dat is uiteindelijk niet door gegaan, dus hebben we met z'n allen een drankje gedaan. In de avond heb ik met Marrie gegeten :) Eerste week was ik dus lekker druk en heb ik erg genoten.

Tweede week heb ik het wat rustiger aan gedaan. Maandag ging ik met een groepje naar de bios : Hobbit 2 :) Dinsdag naar familie, woensdag gefietst en gegourmet met ouders, zusje en broertje en ben ik naar de kerk geweest. Donderdag heb ik een kerstwandeling van 12km gemaakt met mijn mams in IJhorst en ben ik nog weer even naar paard geweest in de avond. Vrijdag heb ik met Alexandra zaalvoetbal gekeken en heb ik nog even drankje gedaan met Mick. Mooie avonden. Zaterdag was lui dagje en zondag heb ik weer even bijgekletst met Berber. Maandag en dinsdag was ik niet echt fit, dus heb ik beetje thuis gezeten wat soms ook wel lekker is. Dinsdagavond ben ik nog wel oud en nieuw gaan vieren natuurlijk met de groep bij Chantey! Wat een mooie, gekke, geweldige avond ;)

Woensdag was het dan eindelijk zo ver.. Ik ging weer terug naar Cluj <3 Mijn mams ging voor 4 daagjes met mij mee. We vlogen rond 19.15 en waren 22.15 Roemeense tijd aangekomen. Toen naar mijn kamertje, even snel wat dingen uitpakken en toen lekker het bed ingedoken.
Donderdag stonden we om half 9 op om eerst even snel naar een supermarkt te gaan om wat ontbijt te halen.. Het mooie punt nu.. BIJNA ALLE WINKELS WAREN GESLOTEN, dus wij rondbanjeren op zoek naar een winkel die wel open was en uiteindelijk konden we in het 'echte' centrum bij de Sora terecht ;) Deze dag heb ik mijn moeder het grootste gedeelte van Cluj laten zien. Zo zijn we naar Central park geweest, hebben we verschillende kerken bezocht, zijn we naar het belvedere hotel gelopen (uitzicht over Cluj) en hebben we op het eind bij kaufland nog even wat eten gehaald voor de volgende dag. Ook hebben we nog een koffie gedronken in Beraria Ursus waar we op dat moment even aan toe waren. In de avond zijn we eerst nog even naar Piata Unirii gelopen om nog even te genieten van de kerstverlichting hier en daarna hebben we gegeten bij Dolce Vita en konden onze benen een beetje uitrusten.

Vrijdag gingen we naar Turda. Eerst was het plan om naar Alba Iulia te gaan, maar omdat die 'o-zo-vriendelijke' vrouw ons nog geen ticket wilde geven hebben we toch nog besloten om dan maar de bus naar Turda te pakken. Meneer de buschauffeur was vergeten dat ik vroeg om ons er eerder uit te zetten, dus werden we helemaal in het centrum, bij de autogara afgezet. Toen zijn we eerst gaan lopen, hebben daarna een kopje koffie gedronken in een stinkhok en toen besloten we om eerst nog een stukje te lopen en dan proberen te liften. We hadden mazzel, we kwamen vrij snel een auto tegen met 2 vrouwen erin die ons wel redelijk dichtbij de plek kon brengen > Cheile Turzii^^ Hierna begon onze echte reis door het bos/ bergen. Omdat het had gevroren waren er ook behoorlijk gladde weggetjes waar we overheen gleden xD Ojaaa we kregen al bij het begin van onze reis door Cheile Turzii een persoonlijke gids. Een hond kwam op ons afgerend en heeft ons tot het einde van het 'berggebied' gevolgd. Ook bleef hij steeds even op ons wachten als hij of zij alweer wat verder was. Echt super leuk en mooi diertje! In het bos zijn we de hond kwijt geraakt... Maar uiteindelijk aan het einde, of njah aan het begin eigenlijk (maar wij begonnen aan de andere kant) kwamen we de hond weer tegen :) Hierna zijn we weer terug gelopen naar Turda, laten we zeggen dat we in totaal wel 25km hebben gelopen deze dag ^^ Wat zijn we toch ook sportief. Weer aangekomen in Turda, nu meer aan het begin.. zijn we terug gaan liften! Ja echt waar, mams en ik zijn gaan liften samen haha!
Er stopte al vrij snel een auto met een man daarin die ons in Cluj af kon zetten, zo bespaar je geld en maak je ook altijd weer wat anders mee toch. In de avond hebben we lekker gegeten bij Casa Vikinglor en daarna zijn we thuis gebleven.

Zaterdag gingen we naar een bosgebied > Cheile Baciului in Cluj/ Baciu.. Eerst was het al een stukje lopen om daar te komen, en ben ik onderweg even snel de lidl ingerend om een ijsje voor ons te halen :P Daarna vervolgden we onze weg weer en eenmaal daar aangekomen zijn we daar eerst een beetje wezen rondlopen en daarna gingen we bedenken of we weer dezelfde weg terug wilden lopen of dat we via het bos rond gingen lopen en dus via een andere weg terug.. Uiteindelijk besloten we dat we een andere weg wilden nemen. Nou daar begon weer het avontuur, enorm vieze modderige wegen en zaten onze schoenen er echt helemaal onder. Toen nog soort van verdwaald, aangezien het niet echt een bospad/ weg is, dus je moet maar net de goede kant oplopen xD Verder liep er ook geen kip in het bos en hoorde je helemaal geen vogels, was soort onbewoonde wereld haha! Uiteindelijk kwamen we een stel 'gypsy mannen' tegen met paard en wagen en die zeiden wat, mjah geen idee wat ze zeiden :P Ze reden in ieder geval verder en uiteindelijk kwamen we ze weer tegen en toen vroeg ik maar even welke kant we toen het best op konden gaan om in Cluj te komen.. We stonden namelijk op een 3-splitsing die ik sowieso nooit op mijn mobiel maps heb gevonden dus het was handig dat ze daar stonden om bomen om te zagen. Zij vertelden ons toen dat we dus naar links moesten gaan en uiteindelijk na een lange tocht zag ik namelijk iets bekends.. ik stond op de berg die ik herkende als de 'rave party' berg.. Ik was heeeel blij dat ik toen even naar die party was geweest, ook al had ik er toen op dat moment zelf andere gedachtes over. Zo konden we in ieder geval weer via 'mijn bekende weg' weer terug lopen. Zo zie je weer wat nieuws ^^ Ook heb ik mijn moeder toen het sport park laten zien en wilde ik nog even in de Nederlandse klomp een foto maken. Daarna hebben we het weer even rustig aan gedaan, aangezien dit ook wel weer een wandeling was van +25km en in de avond gingen we eten bij Cafe Bulgakov :)

Zondag hebben we eerst wat langer geslapen en daarna wilde ik mijn moeder nog even de school laten zien. Dus hebben wij een bus gepakt richting FSEGA en daarna hebben we nog rond het park gelopen bij Iulius Mall. Hierna nog even een koffie gedronken in het centrum en daarna naar mijn kamer om de spullen te pakken en heb ik mijn mams richting het vliegveld gebracht :) Kortom het was een mooi, sportief en gezellig 'weekend'.

6 tot 10 januari
In deze tijd was het vooral veel studeren. Die woensdag had ik namelijk een examen en moest ook het conflict management project ingeleverd worden wat ik samen met Stephan en Linda had gemaakt, of njah voornamelijk met Linda Stephan hield zich namelijk niet echt aan de gemaakte afspraken.. Een conflict tijdens het project voor conflict management hoe typisch toch weer :P Woensdagavond gingen we de Griekse wijn + 1 of ander soort sterke drank wat op palenka leek van Nikos proberen. Het was zelf nog het plan om uit te gaan, maar uiteindelijk is dat plan voor sommigen van ons veranderd, echt waar Griekse wijn is killing you xD Donderdag en vrijdag voelde ik me niet echt fit en heb ik vooral Koreaanse drama gekeken (Marry me Mary), heerlijk om af en toe zoiets te doen ^^ Het weekend (11 en 12 januari) ben ik vooral bezig geweest met het verslag over corporate scandals voor het vak corporate governance.. Zaterdag hebben we ook nog even gekletst met allen op Arne's kamer, hierna gingen zij naar Club Bamboo maar omdat ik ook nog niet echt fit was ben ik nog maar keertje thuis gebleven.

Maandag 13 januari moest ik eerst maar boodschappen doen voor de aankomende dagen bij Kaufland, had namelijk vrij weinig in huis. Daarna ben ik naar orange geweest omdat mijn mobiel internet het nog steeds niet deed en toen ik terug kwam in Hasdeu stonden Emine, Nikos, Antonio en Göksel voor mij en zeiden o wij gaan naar het zwembad, ga je mee..? Ik dacht waarom ook niet, dus hebben we even een uurtje gezwommen met een hoofdkapje op haha en daarna hebben we nog een half uurtje in de sauna gezeten. Dat was echt heeeeerlijk hihi. Toen we terugkwamen heb ik nog snel het corporate governance report afgemaakt en om 10 uur gingen we naar Caro, en hebben daar ook weer een super leuke avond gehad. Bier en tequila voor maar 2 lei (omgerekend ong. 50cent) van 10 tot 1, dat is toch perfect! Dinsdag heb ik met Linda geluncht bij de burger lounge wat ook echt een aanrader is en heb ik gestudeerd voor het conflict management examen + presentatie van woensdag (dus vandaag). Vandaag (woensdag) had ik dus het examen en presentatie en het examen viel toch wat tegen, maargoed even afwachten :)
Ook zijn nu net Chantal, Jos, Martijn en Justin aangekomen in Cluj... Ik heb ze nog niet gezien, maar ik zie ze sowieso morgen! Dit wordt echt een party week voor hen hahaha, zolang ze maar genieten :)

Nou dat was het wel weer.. Een heel verhaal!
Nog maar een maandje in Cluj, de tijd vliegt voorbij en ik wil mijn lieve vrienden hier niet verlaten haha! Maar ik weet zeker dat ik sommigen van hen zeker weer ga zien :D

With love from Cluj <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liseth

Actief sinds 13 Nov. 2009
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 6399

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 28 Februari 2014

Roemenie

01 Februari 2010 - 01 Augustus 2010

Barcelona stage??

Landen bezocht: